olej X-SAUCE Eco Lube with wax dry+wet

Kód: 197961/16-
od 249 Kč až –6 %
olej X-SAUCE Eco Lube with wax dry+wet
od 249 Kč až –6 % od 249 Kč

Zvolte variantu

olej X-SAUCE Eco Lube with wax dry+wet. Prověřený španělský olej vhodný do suchých i mokrých podmínek!

Balení 125 ml nebo 500 ml.

Detailní informace

Rám: 125 ml
Skladem (>3 ks) | 197961/16-
Můžeme doručit do: 7.12.2022
249 Kč
Rám: 500 ml
Skladem (1 ks) | 197961/16-2
Můžeme doručit do: 7.12.2022
849 Kč
799 Kč

Detailní popis produktu

Jeden olej na vše! POZOR: pokud chcete docílit zásadní výhody tohoto oleje, dodržte níže uvedený postup! Jednoduše mažte řetěz vždy do ukončení vyjíždky, nikoliv pár minut před jízdou.

Základem je kvalitní olej s vysokým obsahem PTFE pro maximální snížení tření a chemickém složení, které nám výrobce nechce prozradit. Druhou důležitou složkou je velké množství obsaženého vosku, který vytvoří film, pod který se nedostanou nečistoty a voda. Tím pádem je olej delší dobu fuknční a je možné jej použít i do tak kontrastních podmínek jako je sucho/mokro.

---------------

Důležité upozornění a návod k použití:

1. Očistěte řetězec od jakéhokoli předchozího maziva. Pro tento účel použijte odmašťovadla, vyhýbejte se benzínu a hl. nafty, protože zanechává stopy mastnoty. Před aplikací nechte zcela uschnout.
2. Poprvé, kdy je řetězec mazán X-Sauce EcoLube, je vhodné velkoryse aplikovat mazivo tak, aby vosk dobře pronikl mezi hlavně mezi všechny nýty řetězu. Namažte jej všude silnější vrstvou. Po čase se na povrchu řetězu vytvoří viditelná bílá vrstvička, povlak. Tuto neodstraňujte, nestírejte! Nechte zaschnout úplně.
3. Při návratu z vyjíždky očistěte řetězec suchým hadříkem, abyste odstranili prach a nečistoty, které může mít řetězec. Opět namazat a nechat uschnout; řetězec bude připraven pro další výjezd.
4. Po dvou mazáních je řetěz maximálně chráněn proti nečistotám a je maximálně využit potenciál oleje.

Upozornění:

1.Nemíchejte s jinými oleji. Olej se rozpustí a zničí vrstvu vytvořeného suchého vosku. Pak musíte vše znovu vyčistit a vosk od začátku nanášet.
2. Neaplikujte X-Sauce EcoLube těsně před jízdou na kole. Jak je uvedeno v bodě 3, je lepší mazat předcházející den tak, aby řetězec byl zcela suchý v okamžiku, kdy vyjedete. Pokud vyjedete s mokrým mazivem, přilákáte na řetěz stejnou nečistotu jako normální olejové mazivo a jeho životnost bude kratší.

TEST MAZÁNI ŘETĚZU X-SAUCE

Jízda s voskem , X-Sauce Eco Lubre

Nesahejte po běžkách, řeč bude o mazivu X-Sauce Eco Lube dry + wet, což je mazací olej s příměsí vosku určený do suchých i mokrých podmínek. Španělský výrobce totiž tvrdí, že díky vysokému obsahu vosku je mazivo schopno perfektně zvládat tak odlišné podmínky, jako je sucho a mokro.

Vyzkoušeli jsme 125ml balení za 249 korun, které je vybaveno praktickým kapátkem, takže se mazivo dobře dávkuje. Olej obsahuje vysoký podíl PTFE pro snížení tření a také vosk, takže by měl zvládnout jak dokonalé mazání, ale také výraznou odolnost vůči vodě a nečistotám, díky ochrannému filmu právě z vosku. Před aplikací jsme řetěz dokonale vyprali a odmastili v technickém benzínu a vysušený nasadili zpět na kolo. Mazivo by se mělo aplikovat delší dobu před vyjížďkou, ideálně den předem, aby mělo šanci na řetězu zaschnout. Konzistence je dostatečně hustá, aby mazivo při aplikaci neskapávalo hned na zem, ale zároveň i natolik řídká, aby rychle proniklo do čepů řetězu, což bylo při aplikaci vidět. Bílo-zelená barva byla na řetězu dobře vidět, a jelikož výrobce doporučuje silnější vrstvu při první a druhé aplikaci, nešetřili jsme. Přebytečný olej na bocích řetězu jsme nestírali hadříkem, ale naopak spíš ještě rozetřeli po povrchu řetězu prsty. Na omak byla cítit výrazná lepivost maziva, takže vyrážet hned po namazání,  před čímž výrobce důsledně varuje, by byl opravdu nesmysl. Po třech hodinách ale mazivo zaschlo a na řetězu byl jemný voskový film.

První kilometry bylo z převodů krásně slyšet jemné ševelení namazaného řetězu, jako by mazivo lepilo zuby kladky přehazovačky, ale byl to jen zvukový projev, nečistoty se na řetěz nelepily. V tomto směru můžeme pak za sucha potvrdit vynikající funkci maziva, ať už s dlouhotrvajícím účinkem, tak v odolnosti vůči nalepování nečistot. Na další vyjížďku stačilo řetěz přetřít hadříkem a ani jsme nedomazávali, to proběhlo až po nájezdu kolem 85 km v terénu víceméně za sucha. Standardní test za mokra proběhl v blátivém terénu i za deště a mazivo vydrželo spolehlivě celých čtyřicet kilometrů a na další vyjížďku jsem domazávali. Další test pak byl opravdu krutou prověrkou, protože proběhl během lednové oblevy. Dvacet kilometrů v rozbředlém sněhu, bahně, v kalužích a posledních 7 km na prosolené silnici, to není zrovna ideální vyjížďka. Řetěz během dvacítky kilometrů nezaševelil, ani když jel po sušším úseku silnice a měl možnost oschnout. Funkce maziva tedy solidní, ale druhý den po vyjížďce nemyté kolo odhalilo slabý špinavý film i korozi na řetězu a jeho lehké zaševelení při rozjezdu. Špína i koroze šly dolů velice snadno hadříkem a řetěz bylo nutné opět namazat, ale do podobného extrému bychom snad volili nějaké superhusté a klidně i lepivé mazivo.

X-Sauce tedy opravdu plní svoji funkci spolehlivě jak za mokra, tak za sucha, samozřejmě za předpokladu, že je dodržena správná a včasná aplikace.

Doplňkové parametry

Kategorie: Oleje a čistidla
Záruka: 2 roky

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
×